Informacje dla osób z niepełnosprawnościami Drukuj artykuł
 

Sąd Rejonowy w Giżycku mieści się w 3 lokalizacjach:

Wszystkie budynki sądu nie są w pełni przystosowane  do potrzeb osób niepełnosprawnych. Posiadają bariery architektoniczne, jednak osoby ze szczególnymi potrzebami w razie konieczności otrzymają  niezbędne wsparcie umożliwiające realizację ich potrzeb,

 

1. w Giżycku – ul.Warszawska 28 11-500 Giżycko

  •  w budynku mieÅ›ci siÄ™:  na I piÄ™trze - I WydziaÅ‚ Cywilny, II WydziaÅ‚ Karny oraz na parterze -  VI WydziaÅ‚ KsiÄ…g Wieczystych, OddziaÅ‚ Administracyjny, OddziaÅ‚ Finansowy, Biuro Podawcze, Biuro ObsÅ‚ugi Interesanta, Gabinety Prezesa i Dyrektora SÄ…du
  • w budynku  jest 5 sal rozpraw – 3 na parterze (nr 1,4,5) i 2 na piÄ™trze (nr 2,3),

  • wejÅ›cie do budynku dla osób z dysfunkcjÄ… ruchowÄ… lub poruszajÄ…cych siÄ™ na wózku inwalidzkim jest usytuowane  po lewej stronie  budynku,

  • dla osób poruszajÄ…cych siÄ™ na wózkach inwalidzkich dostÄ™pny jest parter budynku z  toaleta  przystosowana dla potrzeb ww osób,

  • na posesji sÄ…du – po lewej stronie budynku wyznaczono jedno miejsce parkingowe  dla osób niepeÅ‚nosprawnych,

 

2. w Giżycku – ul.Gdańska 11 11-500 Giżycko

  • SÄ…d Rejonowy w Giżycku wynajmuje pomieszczenia na I piÄ™trze budynku, w których urzÄ™dujÄ… III WydziaÅ‚ Rodzinny i Nieletnich, IV WydziaÅ‚ Pracy oraz Zespól Kuratorskiej SÅ‚użby SÄ…dowej,
  • na piÄ™trze znajdujÄ… się  2 sale rozpraw (nr 1 i 2),

  • brak możliwoÅ›ci wejÅ›cia osób poruszajÄ…cych siÄ™ na wózkach inwalidzkich,
  • brak toalety przystosowanej do potrzeb osob niepeÅ‚nosprawnych,

  • wyznaczone miejsce parkingowe dla osób  niepeÅ‚nosprawnych po przeciwnej stronie  ulicy,

  • rozprawy z udziaÅ‚em osób poruszajÄ…cych siÄ™ na wózku inwalidzkim odbywajÄ… siÄ™ w salach rozpraw mieszczÄ…cych na parterze budynku SÄ…du w Giżycku przy ul.Warszawskiej 28.  Osoby zainteresowane skorzystaniem z takiej możliwoÅ›ci z odpowiednim wyprzedzeniem powinny poinformować o swojej sytuacji kierownika sekretariatu wydziaÅ‚u, w którym ma toczyć siÄ™ postÄ™powanie lub kierownika  OddziaÅ‚u Administracyjnego  w celu organizacji rozprawy na sali dostÄ™pnej dla  osoby na wózku inwalidzkim.

 

3. w Węgorzewie – ul.3-go Maja 2

  • w budynku majÄ… siedzibÄ™ 2 wydziaÅ‚y - V Zamiejscowy WydziaÅ‚ Karny i  VII Zamiejscowy WydziaÅ‚ KsiÄ…g Wieczystych,
  • w budynku na parterze znajdujÄ… siÄ™ 2 sale rozpraw (nr 1 i 2),

  • możliwoÅ›ci wejÅ›cia osób poruszajÄ…cych siÄ™ na wózkach inwalidzkich,
  • brak toalety przystosowanej do potrzeb osob niepeÅ‚nosprawnych,

  • wyznaczone miejsce parkingowe dla osób  niepeÅ‚nosprawnych po przeciwnej stronie  ulicy,

  • rozprawy z udziaÅ‚em osób poruszajÄ…cych siÄ™ na wózku inwalidzkim odbywajÄ… siÄ™ w salach rozpraw mieszczÄ…cych na parterze budynku SÄ…du w Giżycku przy ul.Warszawskiej 28.  Osoby zainteresowane skorzystaniem z takiej możliwoÅ›ci z odpowiednim wyprzedzeniem powinny poinformować o swojej sytuacji kierownika sekretariatu wydziaÅ‚u, w którym ma toczyć siÄ™ postÄ™powanie lub kierownika  OddziaÅ‚u Administracyjnego  w celu organizacji rozprawy na sali dostÄ™pnej dla  osoby na wózku inwalidzkim,

  • parkowanie aut wzdÅ‚uż ulic przylegÅ‚ych do posesji sÄ…du,

  • brak miejsc parkingowych dla osób niepeÅ‚nosprawnych.

 

W celu  otrzymania pomocy w zakresie komunikacji w budynkach Sądu lub  zlokalizowaniu wybranej komórki organizacyjnej należy zgłosić się do pracownika  ochrony lub pracowników Biura Podawczego lub Biura Obsługi Interesanta.

 

WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art.18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem

  2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo

  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem

  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy

Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być  dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062),  każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,  o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy

  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym

  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcÄ…

  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:

  • drogÄ… pocztowÄ… na adres: SÄ…d Rejonowy w Giżycku ul. Warszawska 28 11-500 Giżycko

  • drogÄ… elektronicznÄ… na adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamujÄ…cymi. W przeglÄ…darce musi być włączona obsÅ‚uga JavaScript, żeby go zobaczyć.

  • osobiÅ›cie w siedzibie SÄ…du, w godzinach urzÄ™dowania

  • Wzór wniosku o zapewnienie dostÄ™pnoÅ›ci cyfrowej.

  • Wzór wniosku o zapewnienie dostÄ™pnoÅ›ci w zakresie dostÄ™pnoÅ›ci architektonicznej oraz dostÄ™pnoÅ›ci informacyjno – komunikacyjnej.

 


 

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego.

Treść raportu - Stan w dniu 01.01.2021 r.
 

 
 

Czy chcesz wypełnić ankietę satysfakcji klienta ??.

Tak Nie